Samarbejde med andre er vigtig for at sikre at løse kerneopgave

Samarbejde med UCN-pædagogseminariet  er med til at uddanne kompetente pædagoger, samt vi har fokus på vores egen praksis og udvikle den

Vi modtager pædagogstuderende i 3. praktik i ½ år ad gangen. De er lønnede og er derfor med i normeringen. Den studerende tilknyttes en af børnehavegrupperne.

To gange om året modtager vi også pædagogstuderende i 1. praktik. Den studerende tilknyttes en af børnehavegrupperne.

Studerende i deres 4. praktik periode, har mulighed for at komme ud og observere vores praksis. De skal i forbindelse med deres bachelor opgave indhente imperium. Som afslutning er der mulighed at de studerende kan fremlægge deres observationer, viden og konklusion. Spændende at få ”nye øjne” på ens praksis.

Mette, Thomas og Tina er vejleder for de studerende.

De studerende laver forskellige små projekter med børnene og reflekterer over den pædagogiske praksis i institutionen, hvilket er meget givtigt.

Tværfaglige samarbejdspartnere  sikre at vi løfter kerneopgaven, at jeres barn er i trivsel og udvikler sig

I forhold til børn, hvor det er relevant, samarbejder vi med:

• Skolerne i Svenstrup og Godthåb
  • Familiegruppen
  • Indsatsteamet – flexindsats og visiteret indsats
  • Sprog og integration
  • Center for børns udvikling
  • PPR – talepædagog og psykolog
  • Børneterapeuterne – ergo- og fysioterapeuter
  • Dagplejere

Tværfaglige samarbejdspartnere tilkaldes, efter aftale med jer forældre, når vi gennem trivselsevalueringer og iagttagelser erfarer, at jeres barn ikke trives og udvikler sig optimalt.

Tidlig indsats medfører, at alle børn får en chance for at udvikle sig optimalt og får sine kompetencer i spil på bedste vis.